Skip to content

Tuz Tüketimine Dikkat

March 13, 2011

Gıdamıza dikkat ettiğimizde sadece kanser değil, kalp damar hastalıklarından, eklem romatizmalarından,  aşırı kilodan ve kilonun getirdiği hastalıklardan da korunmuş oluyoruz. Özetle, topyekûn sağlığın korunması açısından et, süt ve yumurta, vs. her birinin sağlıklı olması gerekir. Yine dikkat edilmesi gerek en önemli bir detay tuz tüketimi. Tuz bilinen bir kanserojen ve mide kanserinin sebeplerinden bir tanesi. Tabi bizde geleneksel ağız tatları var. Salamuralar, turşular, sucuklar, kavurmalar.“Helal Gıda” Buzdolabının olmadığı dönemlerden kalarak, gıdayı ve eti saklama çeşitleri olarak karşımıza geliyor. Fakat artık biliniyor ki yüksek oranda tuz tüketimi hiper tansiyona yol açıyor. Hayvansal doymuş yağlar, tuz ve şeker, sağlıklı beslenme dediğimizde az tüketilmesi gereken gıdalar arasında yerini almakta. Lifli gıdalar beslenmede çok önemli. Ve yine gıdaların pişirme şekli çok önemli. Yüksek derecede ve defalarca kullanılmış yağda pişirilmesi o gıdanın kalitesini bozuyor. Kısık ateşte ve yakmadan pişirmek önemli.Geleneksel damak tatlarımızdan mangalda ise en kritik nokta şöyle. Izgara yapılan etten düşen yağın, ateşe damlayıp geri çıkmaması ve etin ateşe uzak tutulup yanmasının önlenmesi. Son yıllarda oluşturulan aparatlarla bu mümkün…helal gıdalar

From → Haber

Leave a Comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: